Celebrem la setmana internacional dels arxius
El nostre Arxiu Municipal participa a l’exposició virtual “De la dictadura a la democràcia (1975-1982)”. Recuperem la memòria del període que va des de l’any 1975, any de la mort del dictador, fins al 1982, any de les eleccions generals de l’Estat.
A l’exposició mostrem 120 documents procedents de 39 arxius municipals estructurats en cinc àmbits, que permeten resseguir l’acció política, social i cultural d’aquest període.
Amb aquesta acció de difusió volem apropar a la societat el contingut del patrimoni documental local i posar en valor la correcta gestió dels arxius municipals de la XAM, destacant el treball dels arxivers itinerants del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals -que va celebrar el 20è aniversari l’any passat- i que coordina l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona.
Aquesta celebració coincideix amb la data de la fundació del Consell Internacional d’Arxius, l'any 1948, enguany amb el lema "Arxius i Democràcia".